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ImPulsTanz: P.A.R.T.S. (BE) - "New Works #2" Event
P.A.R.T.S. (BE)
New Works #2
Die von Anne Teresa De Keersmaeker gegründete und geleitete Tanz und Choreografie Ausbildungsstätte P.A.R.T.S. feiert heuer ihr äußerst erfolgreiches, 15-jähriges Bestehen. Soeben mit dem ersten silberenen Löwen der Biennale in Venedig ausgezeichnet, ist P.A.R.T.S. weit mehr als eine Schule. Jungen KünstlerInnen werden nicht nur tänzerische Fähigkeiten vermittelt, sondern auch ihre individuelle Suche nach einer künstlerischen Identität wird unterstützt. Im Rahmen ihrer Abschlusstournee zeigen die diesjährigen AbsolventInnen eigene, erste Choreografien - solistisch oder in kleinen Gruppen, aber immer mit dem Witz und dem Mut einer neuen Generation im Aufbruch.
Im Rahmen von drei verschiedenen Programmen präsentieren die jungen ChoreografInnen ihre Arbeiten:
“P.A.R.T.S. - New Works #1”
“P.A.R.T.S. - New Works #3”
P.A.R.T.S. - New Works #2
=Copying
Choreography: Nicholas Tiischang Aphane
Performance: Nicholas Tiishang Aphane, Steven Michel
Coach: Thomas Hauert
Life-forms can transmit information both vertically (from parent to child, via replication of genes) and horizontally (through viruses and other means). Ideas that people adopt because they perceive some self-interest in adopting them. Imitation often involves the copying of an observed behaviour of another individual, but may transmit from one individual to another through a copy recorded in an inanimate source. Ideas that people adopt because they perceive some self-interest in adopting them.
Trash Talk
Choreography and performance: Salka Ardal Rosengren and Mikko Hyvönen
Coach: Mette Ingvartsen
- Should we have fun?
- Ok.
- But I’m not.
- Winning or losing. Should we have fun or not, and that’s the goal like.
- No! It’s not should we have fun, it’s the one who has most fun.
- Ok.
- I don’t have fun
Being Together without any Voice
Choreography: Daniel Linehan with the performers.
Performance: Daniel Linehan, Anne Pajunen, Noé Soulier, Anna Whaley
We use our voices only when we are alone. The absence of the voice is clearly not meant to bring us to a “pure” state before language or beyond language. It is simply a restriction that is meant to reveal different possible ways of being together, ways that are sometimes unfamiliar and sometimes strangely familiar. What happens when we consider the other person as an object, or the other as ourselves? What happens when we consider ourselves as an object? Or ourselves as an other?
Dauer: 70 Minuten
Außerdem von P.A.R.T.S. bei ImPulsTanz 2010:
“RE:Drumming”
Einzelticket: EUR 15,-/12,- (erm. 12,-/10,-) | Abendkarte: EUR 30,-/25,- (erm. 25,-/21,-)
Museumsquartier Halle G