We can't find the internet
Attempting to reconnect
Verbindung zu esel.at
Kommun, Štrudel, Schnitzel ’23, play time! Event
Dieter Kovačič (Film, Installation) · Konzerte: Marina Džukljev (Klavier) & dieb13 (Turntables) · Kommun: Ryan Packard (Schlagwerk) / Vilhelm Bromander (Kontrabass) / Lisa Ullén (Klavier) / Finn Loxbo (Gitarre)
Štrudel ist eine CD der Pianistin Marina Džukljev und des Turntablisten dieb13. Sie wurde, als das Reisen pandemibedingt schwierig war, live aber räumlich getrennt in Wien und Novi Sad aufgenommen und 2020 von kuda.org NOISM herausgebracht. Im Echoraum spielen die beiden nun nicht nur eine CD Präsentation sondern auch erstmals vor Publikum im selben Raum zusammen. Eine doppelte Premiere. https://marinadzukljev.bandcamp.com/album/trudel
Schnitzel 23′ (2024, Video 16:9, Farbe, 25fps) ist nicht nur ein weiterer kulinarischer Begriff im Abendprogramm, sondern auch Dieter Kovačič’s halbstündiger Hochgeschwindigkeitsjahresrückblick auf das vergangene Jahr. Es hat schon seit über 20 Jahren Tradition, das Schnitzelvideo im Echoraum zur Uraufführung zu bringen und so wird es auch heuer wieder sein. Etwas über 44444 Fotos, die im Laufe des Jahres entstanden sind, wurden gemeinsam mit seinen Musik-Veröffentlichungen und Konzertmitschnitten zu einer verdichteten Nachlese und -höre des Geschehens aus höchst subjektiver Perspektive montiert. https://dieb13\.klingt.org/
„play time!“ ist die aktualisierte Version einer Audio-/Videoinstallation, die 2023 für das Klangmoorschopfe Festival im schweizer Appenzell entstanden ist. Es ist eine begehbare, interaktive Installation, in der das Publikum den Ablauf und damit sowohl die Bild- als auch Tonebene, durch seine Position im Raum bestimmt. Stilistisch eng mit den Schnitzelvideos verwandt, fordert sie zum spielerischen Eintauchen in die Vergangenheit auf und schliesst inhaltlich (erweitert um eine Tonspur und einige technische Rafinessen) an die Videoinstallation „Schnitzelwanderung“ an, die wiederum für den Echoraum 2021 konzipiert, programmiert und gebaut wurde. play time!
https://www.klangmoorschopfe.ch/2023/kunstler-innen-2023/dieb13
Kommun, led by guitarist Finn Loxbo, resides in the tension between the experience of circular time; an elongated now, and the expectations contained within our linear perception of time. In the tension between the individual’s own lines and the collective meaning-making. Every sound is equally important; concrete in itself; as much building block as decoration. The piece Ephemeralds takes off with collectively improvised phrases distributed across acoustic steel-string guitar, piano, double bass and percussion, and continues on a cyclic journey. Constantly moving, going nowhere.
Ryan Packard (Schlagwerk)
Vilhelm Bromander (Kontrabass)
Lisa Ullén (Klavier)
Finn Loxbo (Gitarre)
„The group features musicians who are all well-versed in improvisation and experimental practices: pianist Lisa Ullén, double bassist Vilhelm Bromander, and percussionist Ryan Packard. Loxbo’s meticulously charted composition still relies on spontaneous interaction, using a limited array of pitch material. The musicians are wildly active despite the quiet restraint, seeking a unified timbre. The chamber-like piece eschews long tones, instead creating an almost gamelan-like sound world—although rhythmically and melodically it’s not even close. Indeed, it’s remarkable how such disparate instruments are controlled and manipulated in such a way that they wall feel like kin. The musicians inhabit this humid, mysterious sonic location with total commitment, as if navigating a dense forest by sound and touch, and rather than traversing a forward path they occupy themselves exploring every potential nuance within a tightly fixed area. Every utterance feels borne of heightened listening. “ -Peter Margasak, Nowhere Street
Finn Loxbo is a guitarist whose musical activity stretches from acoustic solo improvisation to experimental rock. Besides playing solo concerts, and in various acoustic constellations such as Kommun and in duos with Anders Vestergaard, Karin Johansson and Erik Carlälv, his past and ongoing collaborations include bands with larger electrified expressions such as Kyosaku, Doglife, Strändernas Svall, and Fire! Orchestra.
Lisa Ullén is one of Sweden’s most celebrated pianists and composers. A versatile player with a singular musical vision, Ullén has repeatedly proven her ability to imprint her absolute sense for tonal texture on whatever musical context she appears in, whether it is her own solo playing, writing for her own larger ensembles or the vivid contributions she has made to groups such as Anna Högberg’s Attack, Vilhelm Bromander Iniativ, Festen and more…
Vilhelm Bromander is a bass player and composer with a great curiosity for sound, texture, intonation and timbre. He draws inspiration from a wide variety of genres such as improvised music, free jazz and electronic music as well as his studies of just intonation and dhrupad. In demand across genres, he brings a unique sensitivity to all of the contexts in which he works.
Ryan Packard is a composer, percussionist and sound artist. A curiosity towards listening environments, physical space, and psychoacoustics drive the work as it seeks to promote a heightened state of consciousness even in the most understated spaces and moments. Previously active across both free jazz and new music scenes in Chicago, his timely arrival in Stockholm has helped re-invigorate the city’s leftfield musical activities.